perjantai 11. joulukuuta 2015

4. ENE-viikko ja 4 päivää leikkaukseen

Nyt alkaa oikeasti jo hieman jännittää. Olen labroissa ja muissa rutiineissa käynyt sekä hoitajan ja anestesialääkärin haastattelussa. Olen saanut ohjeistuksen, miten käyttäytyä leikkausta edeltävänä iltana ja leikkauspäivän aamuna. Menen aamulla klo seitsemäksi sairaalaan ja minut leikataan ensimmäisenä, eli noin klo 8. Leikkaussaliin viedään varttia vaille.

Viimeinen ENE-viikko on painon karisemisen suhteen ollut varsin tulokseton, vaikka olen tiukasti pitänyt kiinni dieetistä. Täytynee vielä ennen leikkausta keskustella ravitsemusterapeutin kanssa. Hän nimittäin kehotti soittamaan, jos painon putoaminen hidastuu, jotta hän voi informoida kirurgia ja ettei leikkaus sen vuoksi peruunnu, koska olen kuitenkin tehnyt ison ruokaremontin jo kesästä lähtien. Sisäelinten rasva on taatusti vähentynyt.

Vointi on ollut hyvä ja tällä viimeisellä viikolla myös varsin energinen. Olen yrittänyt valmistautua leikkauksen jälkeiseen elämään täällä kotona ja tehnyt mm. ruokia valmiiksi niin itselleni, kuin muulle perheelle. Minä keittolinjalla ja muille tavallista ruokaa ja vähän jouluakin. Tämä on todennäköisesti viimeinen bloggaukseni ennen leikkausta. Olen valmistautunut henkisesti ja fyysisesti ja tämän valmiimpi ei voi olla. Toivotaan, että kaikki menee, kuten kuuluukin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti